2020. március 24., kedd

Matematika Jutka néni 0324

Kedves Ötödikesek!
Továbbra is a szögekkel foglalkozunk.

03. 24.                       A szögek mérése és rajzolása    (címet írjátok a füzetbe)


1.Előző órai munka  ellenőrzése
171/29. a. 2*30°= 60°         hegyesszög
             b. 4*30°+ 15°= 135°    tompaszög
             c. 7*30°+ 15°= 225°    homorúszög
             d. 3*30°= 90°               derékszög
             e. 12*30°= 360°           teljesszög
             f. 30°/2 = 15°               hegyesszög
             g. 6*30°= 180°            egyenesszög
             h. 30°/60 = 1/2° (fél fok)  hegyesszög
Ellenőrizzétek és javítsátok a hibákat!

169/22. a. 90   180    45   135
                30    150    15    75
             b.  1/3   1/2    8/9    3
             c.   30    1/3       45       1/2

Azt kérem, hogy nézzétek meg a következő videót. Összefoglalja az eddig tanultakat.


Szögek videó

A 180°-nál nagyobb (konkáv) szögek mérésénél a bemutatottak közül a 2. módszert használjuk gyakrabban, azaz 210°= 180°+ 30° az egyenesszöghöz még 30°-ot felmérünk. Természetesen mindkettő használható, ahogy a feladatmegoldásnál is több helyes út lehet.

A 13.percben indul a szög rajzolása. Ez az új anyag.

Lépései:


180 foknál nagyobb szögek:  180°+ 40°= 220°

(Sokszínű matematika 5. 120. o. Mozaik Kiadó)

Feladat:
Rajzolj a füzetbe 30°, 45°, 60°, 90°, 110° 145°, 180°  270° -os szögeket!
Így kérem: 1.    30°  szög fajtája  (írd mellé)
Alá készítsd el a szög kimérését. Ha ez  esetleg nem sikerül, a szögfajtákat mindenkinek le kell írni!
                  2. 45°.....

Erről készíts fényképet és küldd el a jutka172@gmail.com címre pénteken, a heti feladatokat együtt, egy levélben!

Üdvözlettel: Jutka néni

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése